PROIECTUL NAȚIONAL EUROSCOLA, EDIȚIA A X-A.

PROIECTUL NAȚIONAL EUROSCOLA, EDIȚIA A X-A, 2017-2018 

PROIECT EUROSCOLA, EDITIA A X-A, 2017-2018

Elevii Colegiului Naţional Pedagogic « Ştefan cel Mare » Bacău spun DA implicării în concursul cu tema Rolul patrimoniului romanesc în consolidarea identităţii europene.

Biroul de Informare al Parlamentului European organizează competiţia pentru licee, EUROSCOLA, începând din anul 2008, dar pentru noi aceasta este prima participare. De ce acum? Pentru ca tema concursului ne este aproape, foarte aproape de de suflet. Corpul A (cea mai veche şi impunătoare clădire în care funcţionează colegiul nostru) este obiect de patrimoniu care a beneficiat de finanţare şi care trăieşte o noua viata cu fiecare generaţie de levi care ii străbat holurile. Din păcate însă, nu toate clădirile de patrimoniu din judeţul Bacău se bucura de aceasta viata plina, iar un astfel de caz este şi Castelul Rosu din comuna Hemeius, satul Lilieci, aflat la mai puţin de 10 Km. de municipiu, dar care a fost dat uitării în ciuda valorii sale arhitectonice şi istorice. Mai mult decât atât, castelul este înconjurat de Parcul Dendrologic Hemeius, un adevărat sanctuar al florei şi faunei care a fost cadrul de filmare a celei mai iubite producţii pentru copiii din generaţia ’80: Dumbrava Minunata. Aşadar, noi, elevii şi profesorii Colegiului Naţional Pedagogic « Ştefan cel Mare » Bacău, nu putem decât sa ne bucuram de prilejul oferit şi sa desfăşuram cea mai ampla campanie de informare şi conştientizare a rolului pe care patrimoniul îl joaca în formarea conştiinţei naţionale şi a identităţii europene.

Prin urmare, se lansează campania: Fa-i un viitor trecutului! în care echipa are în vedere grupul ţintă constituit din:

  1. elevii şi preşcolarii colegiului;
  2. elevii şi preşcolarii din instituţii din oraşul Bacău, dar şi din zonele rurale limitrofe;
  3. locuitorii Bacăului de toate vârstele cu influenta asupra formarii tinerei generaţii, moştenitoarea patrimoniul romanesc, cea care va valoriza acest patrimoniu în context european.

Cum noi suntem viitori pedagogi, stabilirea obiectivelor e la fel de importanta ca desfăşurarea activităţilor. Aşadar:

  1. obiective generale:
  2. sa aibă o viziune unitara asupra patrimoniului romanesc;
  3. sa integreze în propria formare acţiuni care ţin de identificarea şi promovarea patrimoniului;
  4. sa desfăşoare acţiuni ulterioare în activitatea pedagogica cu caracter cultural care sa formeze conştientizarea rolului patrimoniului naţional în formarea conştiinţei naţionale şi consolidarea identităţii europene.
  5. obiective specifice:
  6. sa cunoască sensul cuvântului obiect de patrimoniu şi sa identifice cel puţin trei elemente din arii diferite;
  7. sa cunoască cel puţin doua criterii pentru ca un obiect sa poată fi numit obiect de patrimoniu;
  8. sa identifice cel puţin un criteriu pentru Castelul Rosu şi Parcul Dendrologic sunt considerate obiecte de patrimoniu;
  9. sa identifice elementele arhitectonice ale clădirii de patrimoniu
  10. sa cunoască elemente care ţin de istoria imobilului.
  11. sa desfăşoare activităţi comunitare şi individuale specifice păstrării patrimoniului romanesc în Castelul Rosu şi Parcul Dendrologic;
  12. sa identifice locul acestei clădiri de patrimoniu în identitatea locala, naţională şi europeana.

Echipa de proiect care îşi propune atingerea acestor obiective este formata din cadre didactice şi elevi ai Colegiului Naţional Pedagogic « Ştefan cel Mare » Bacău:

  1. Elevi:

Clasa a X-a C:

Bot Cosmin Cristian, anul naşterii 2001 Neacsu Adela , 2001 Savin Roxana Maria, 2001 Dadut Denisa Ioana, 2001 Codreanu Loredana Eena, 2002 Stanila Mateea Nicoleta, 2001 Catana Ioana Emanuela, 2001 Apostu Maria, 2000 Lupu DIana Andreea, 2001 Moraru Larisa Andreea, 2000 Parlea Marina Brandusa, 2001 Adafinei Andrei Ionut, 2001 Baisan Carmen Liliana Andreea Nicoleta, 2001 Benea Andrei, 2001 Benchea Laura, 2001 Gherfi Timeea Francesca, 2001 Acsinte Madalin Raducu, 2001 Tanasa Horatiu Gabriel, 2001 Coroi Marius Constantin, 2001 Craciun Christiano Domenico, 2002 Popa Mariana Cornelia, 2001 Pojoreanu Alexandru Petrisor, 2001 Clasa a X-a H

Ivanciuc Alexandru, 2001

  1. Profesori:

Lăcrămioara Solomon Monica Munteanu

Stadiile proiectului:

  1. formarea echipei de proiect (iunie 2017);
  2. proiectarea acţiunilor şi distribuirea sarcinilor pe echipe (iulie-august 2017);
  • realizarea calendarului acţiunilor (iulie-august 2017);
  1. publicarea anunţului de participare la concurs pe site-ul scolii (septembrie 2017);
  2. desfăşurarea acţiunilor şi mediatizarea lor pe site-ul proiectului şi paginile de socializare septembrie-octombrie 2017);
  3. gala de încheiere a proiectului (octombrie 2017);
  • realizarea dosarului proiectului (octombrie 2017).
Sari la conținut